3+1 dolog, amit ne tegyél miután elindult a Google hirdetésed

1. Ne nézegesd a keresőben, hogy megjelenik-e a hirdetésed!
Amikor elindul a keresési hirdetésed, persze fúrja az oldalad a kíváncsiság, hogy vajon működik-e, jól működik-e, hogyan látható azok számára, akik rákeresnek a megadott kifejezésekre. Erre a legrosszabb megoldás, ha beírod a kulcsszavad a keresőbe és megnézed miként jön elő a hirdetésed, majd kattintás nélkül (hiszen a saját kattintásodért nem akarsz fizetni) más oldalra navigálsz, esetleg bezárod a keresőt. Ha ezt rendszeresen megteszed, mondjuk naponta egy vagy több alkalommal, akkor ezt úgy értelmezi a Google, hogy ez egy olyan hirdetés, amelyet hiába jelenít meg, nem érdekes a felhasználóknak. A rendszer gépi tanulással tökéletesíti azokat az algoritmusokat, amelyeket ahhoz használ fel, hogy a leginkább vásárolni vagy feliratkozni kívánó felhasználóknak mutassa meg az oldaladat. Legyen az hirdetés vagy hirdetés nélküli találat. Folyamatosan figyeli és az adatokból előre jelzi, hogy az adott felhasználó abba a csoportba tartozik-e, amely legnagyobb valószínűséggel lesz vásárlód vagy vendéged. Ha Te kattintás nélkül tovább görgetsz a saját hirdetéseden, akkor rontod annak eredményeit. Ha szeretnéd látni, hogy hogyan jelenik meg a hirdetés, arra a Google Ads-ben van lehetőséged a Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz használatával.
2. Ne állítsd le 1 hét után!
Ha először indul el a hirdetésed, ne legyenek irreális elvárásaid. Nagy valószínűséggel nem fogja a legjobb eredményt hozni egy hét után, sőt 1 hónap után sem. A fent említett gépi tanulásnak idő kell, és akkor hozza a legjobb eredményt a rendszer, ha sok adat áll rendelkezésre. Minél több adattal dolgozik a Google annál nagyobb a valószínűsége, hogy azoknak jelenik meg a hirdetés, akik kattintás után időpontot foglalnak majd vagy megrendelést adnak le. A Google szakemberei szerint ehhez minimum 2-3 hónapra van szükség. Utána érdemes alapos elemzést végezni az eredményekről és ha szükséges módosítani a hirdetést vagy a célcsoportot, esetleg a költségkeretet. A 4 tévhit a Google hirdetésekről című cikkben olvashatsz néhány tippet arra vonatkozóan mit érdemes alaposabban kielemezni, ha nem hozza a hirdetés a kívánt eredményt.
3. Ne hozz könnyelmű döntéseket!
Rengeteg információt megtudhatsz a rendelkezésre álló Google eszközökből, amelyet érdemes felhasználni a következő hirdetésed beállításához. Ezek azonban könnyen félre is vezethetnek. Tegyük fel, hogy azt látod a riportban, hogy hétvégén nem töltik ki a vendégeid a kapcsolatfelvételi űrlapot, ezért azt fontolgatod, hogy a hétvégi hirdetések költségét megspórolod, ha módosítod a hirdetésedet úgy, hogy csak munkanapokon jelenítse azt meg a Google. Mielőtt meghoznád ezt a döntést mindenképp meg kell nézned, hogy a felhasználók milyen oldalakat és mikor néztek meg mielőtt kitöltötték az űrlapot. Jellemző ugyanis, hogy mielőtt egy olvasó vásárol vagy kitölt bármit is, többször találkozik a keresőben az oldaladdal vagy több alkalommal ellátogat az adott webhelyre. Ha csak a kitöltés pillanatát veszed figyelembe, ami példánkban leginkább hétköznapra esik, akkor lehet, hogy a hétvégi hirdetés megszüntetésével egy jól felépített folyamatot rombolsz szét. Előfordulhat ugyanis, hogy a hétvégi hirdetés nagyban befolyásolja vendégeid döntését, de jellemzően csak hétköznap foglalkoznak az űrlap kitöltésével. Ezért óvatosságra intek mindenkit az elhamarkodott döntésekkel kapcsolatban.
+1 Ne kezdd el másolni a konkurencia hirdetéseit!
Egyszerű módszernek tűnhet lemásolni a versenytárs aktivitásait, hiszen, ha ő jól csinálja, akkor miért is kellene kitalálni új stratégiát. Ez azonban nem igaz a keresési hirdetésekre. Gondoljunk bele egy pillanatra mi történik, ha ugyanarra a kulcsszóra többen szeretnének az elsők között megjelenni. Mivel az árak egy licit folyamatban kerülnek meghatározásra, amikor egy kulcsszóra megnő a kereslet, akkor annak az ára is emelkedni fog. Ha pedig költséghatékonyságra törekszel, ez nem jó taktika. Próbáld megtalálni azokat a kulcsszavakat, – még inkább hasznosak a több szóból álló kifejezések – amelyek pontosan leírják a szolgáltatásodat és vendégeid igényét. Minden szempontból jobb, ha megkülönbözteted magad a konkurenseidtől és egyedülálló megoldást tudsz számukra kínálni.