Honlapod, a legjobb ügyfélszerző eszköz

Minden honlap valamilyen célt kell, hogy szolgáljon. Nagyon fontos, hogy eldöntsd, mire szeretnéd használni. Csupán információ átadásra, márkaépítésre, az ügyfelekkel való kapcsolat tartásra, a szolgáltatásod támogatására vagy ügyfélszerzésre. Persze egy weboldal szolgálhat több célt is, de tudnod kell ezeket a célokat ideális esetben már a weboldal elkészítése előtt, hiszen ennek megfelelően kell kialakítani az oldal struktúráját, funkcionalitását.

Azért fontos ezzel tisztában lenni, mert hiába kezdesz hirdetni a keresőben, ha a meglévő honlapod nem alkalmas ügyfélszerzésre, az eredmények nem elvárásod szerint alakulnak majd. A Magyarországon legtöbbet használt internetes kereső minőségi pontozással értékeli a honlapokat, amelyeket a lenti szempontok nagyban befolyásolnak. Ha például két cég ugyanarra a kulcsszóra hirdet, és ugyanakkora licitösszeggel száll be a hirdetési piacba, akkor a cégek weboldalainak minőségi pontszáma nagymértékben befolyásolja, hogy melyik honlap kerül fentebb a keresési találatok rangsorában. Nem utolsó sorban a Google alacsonyabb hirdetési díjakkal jutalmazza a magasabb minőségi pontszámú oldalakat.

Technikai feltételek

1. Frissítsd a biztonsági szabványt!

A http szabványról át kell állni https szabványra, ami magasabb adatbiztonsági szintet jelent. Ez akkor fontos, amikor a látogató kitölt valamilyen űrlapot és megadja az adatait. Ha a korábbi http szabványt használja az oldal, akkor a „Nem biztonságos oldal” figyelmeztetés meg is jelenik a böngészőben, informálva az olvasókat arról, hogy az adattovábbítási rendszer nem felel meg a legfrissebb követelményeknek. Ezt egyszerűen a tárhely szolgáltatódnál tudod frissíteni.

2. Az oldalad legyen gyors és mobilon is jól olvasható

A weboldalak gyorsasága ma alapkövetelmény, egy oldalnak maximum 2-3 mp alatt kell betöltődnie, ennyit hajlandóak a felhasználók várni. Ezért tudatosan kell dolgozni azon, hogy a honlapod gyors legyen. Több vizsgálat is kimutatta, hogy fél másodperces hátrány már jelentősen csökkenti az ügyfélszerzési lehetőségeket. Vannak betöltődési sebességet mérő oldalak (pl. Google PageSpeed Insights), amelyek segítségével saját magad is elvégezhetsz egy tesztet. Sőt tanácsot is kaphatsz, mely területek javításával növelheted weboldalad gyorsaságát.

Egy nemrégiben végzett kutatás adatai is alátámasztják, hogy ma Magyarországon az elsődleges internetezésre használt eszköz a mobiltelefon (92,3%, Forrás: Digital 2023 Global Overview Riport, 2023). Ezt akkor is láthatod, ha megnézed a honlapod látogatottsági statisztikáit. Ezért, amikor weboldaladat nézed, mindig tartsd észben, hogy a tartalmadat legtöbben mobilon fogyasztják. Azt, hogy az oldalad mobilbarát-e, itt tudod leteszteni.

2. Tartalmi hierarchia

A weboldalon lévő tartalomnak egy könyvhöz hasonlóan hierarchikusan kell elhelyezkednie, rendelkeznie kell főcímmel, alcímmel stb. Sokszor találkoztam olyan hibákkal, amikor az oldalon több főcím helyezkedett el, vagy a hierarchia nem megfelelően volt felépítve. Ezeket egy marketinges, egy weboldalfejlesztő vagy egy programozó segíthet kibogozni.

4. Képek elnevezése

A forráskódban minden a weboldalon lévő képet el kell nevezni, annak megfelelően, amit ábrázol. Ezzel is segíthetsz a keresőmotorok botjainak megérteni, hogy miről szól a kép, nem mellesleg javíthatod a minőségi pontszámodat.

Tartalmi feltételek:

5. A weboldalon lévő tartalom érték

Ha a weboldaladat hirdetéssel népszerűsíted, akkor minél több információt kell rajta elérhetővé tenned ügyfeleid számára. Minél több időt tölt el rajta, annál jobban megismer majd Téged, a cégedet, a munkatársaidat, és annál nagyobb lesz a valószínűsége, hogy a vásárlóddá váljon. Ehhez folyamatosan új tartalmat kell feltöltened az oldaladra, méghozzá olyan témában, amelyek megoldást jelenthetnek vevőid problémáira.

6. Kiemelés

Az időpontfoglalás vagy megrendelés lehetőséget úgy kell elhelyezni az oldalon, hogy a látogató könnyen oda tudjon navigálni és jól észrevehető legyen. Akár minden egyes szolgáltatásod leírása után is érdemes egy gombbal, vagy űrlappal a megfelelő helyre terelni az érdeklődőket. Érdekesség: Egy 2020-ban készült statisztikai mérés alapján legtöbb megrendelést, ügyfélszerzést narancssárga színű gombbal értek el a honlap tulajdonosok.

7. Honlapod összefoglaló leírása

Megadhatod a Google-nek, hogy a keresési találat megjelenítésekor mit mutasson, mint a weboldalad összefoglalója. Amikor gyorsan végigfutjuk a találati listát, lényegében a találat pozíciója és ez alapján döntjük el, hogy melyikre kattintunk. Mindenképp gondold át mi a legjobb bemutatkozó szöveg céged számára!

Plusz 1 tipp : Gyakori kérdések

Ha van olyan kérdés, amellyel gyakran felhívnak az érdeklődők, akkor készíts Gyakori kérdések és válaszok oldalt! Sok időt megspórolhatsz vele magadnak, kollégáidnak és vevőidnek is, akik hálásak lesznek érte.

További cikkek