Szükséges-e a fogorvosi rendelőnek márkát építeni?

Ahogy Jeff Bezos mondta: „A személyes márka az, amit akkor mondanak rólad, amikor kimész a szobából.”
Ha tudatosan építed akár személyes, akár fogászati rendelőd márkáját, akkor befolyásolni tudod a rólad kialakult képet. A márkaépítés ma már nem csak a nagy fogászati központok privilégiuma, hanem a kisebb fogorvosi rendelők számára is jó lehetőséget nyújt a pozicionálásra és a vevők kötődésének kialakítására.
A márka a páciensekben a fogászati rendelőd személyiségének, értékeinek és küldetésének a megtestesítője. A márkaépítés során kialakítod és megerősíted azokat az értékeket, amelyek segítenek megkülönböztetni magadat, rendelődet más fogászatoktól. A jó márka kialakítása nem csak a vállalkozásod növekedését segíti, hanem hozzájárul a hosszú távú sikerekhez is. Továbbá a márkád segít kiemelkedni a konkurenciád közül, hűséges vevői bázist kialakítani és pozitív hírnevet építeni. Természetesen ez nem működik anélkül, hogy szolgáltatásod minősége, színvonala ne lenne megfeleltethető a márkában megjelölt értékekkel.
A markaépítés tehát nem egyenlő a logó és az arculat megtervezésével, sokkal több annál, tartalmazza az értékek meghatározását, páciensközpontú filozófia kidolgozását, a küldetéstudat meghatározását és az ezekhez tartozó kommunikációs stratégia kialakítását is. A weboldal, a közösségi média használata és az online marketing kampányok mind hozzájárulnak a márka építéséhez és a potenciális betegek eléréséhez. De ne feledkezzünk meg az offline eszközökről sem: a közösségi eseményeken, konferenciákon való részvétel, szóróanyagok, reklámok és az ajánlások szintén hozzátesznek a márkaépítés folyamatához.
Fontos megérteni, hogy a márkaépítés folyamata időigényes és több lépésből áll. Az előzetes kutatás és tervezés, a koncepció kidolgozása és a végrehajtás mind fontos lépések, amelyek hosszú távon határozzák meg sikerességed, ezért mindenképp elegendő időt kell rá szánni.
Márka / marketing stratégia kidolgozása
Mivel márka stratégia a marketing stratégia alapját képezi, javasolt a teljes marketing és kommunikációs stratégia kidolgozása, az alapok lefektetésével egyidőben. Minden marketing tevékenységnek, kommunikációnak, még az árazási stratégiának is az alapja az, hogy hogyan definiálod magadat és a rendelődet.
Célcsoport meghatározása
Első lépéseként azonosítanod kell, hogy kik tartoznak bele a célközönségedbe. Tisztában kell lenned azzal, hogy milyen típusú betegeket szeretnél elérni, milyen problémáik vannak, milyen értékek és szolgáltatások érdeklik őket. Nem mindegy ugyanis, hogy anyukákhoz kell kommunikálni, mert a rendelő központi szolgáltatása a gyermekfogászat vagy elfoglalt üzletembereket szólítasz meg, akik gyors és hatékony megoldásokat keresnek, esetleg idősek alkotják a célcsoportod teljes szájrehabilitációval. A stratégiát mindig a célközönség igényeihez, problémáihoz és érdekeihez kell igazítani.
Versenytársak elemzése
A versenytársak elemzését nem úszhatod meg, mert ez adja az alapját annak, hogyan fog majd márkád kitűnni a tömegből, hogyan leszel megkülönböztethető.
Értékek megfogalmazása
Meg kell fogalmaznod, hogy milyen értékek mentén szolgálod ki pácienseid: minimál invazív kezelések, környezetbarát vagy a legújabb digitális technológia felhasználása az, ami áthatja munkádat. Ezeket az értékeket kell érezze minden a páciens az arculati elemeiden, a weboldaladon, a rendelődbe lépve, a recepcióssal, az orvosokkal, Veled kommunikálva.
Logo és arculat kialakítása
Igazi kihívás fogászati rendelőnek logot és arculatot tervezni – hiszen több ezer fog köré tervezett embléma létezik már – de nem lehetetlen. A lényeg, hogy a fent meghatározott értékeket tükrözze.
Kommunikációs terv
Ez utóbbiban az online, offline kommunikációs csatornák kerülnek meghatározásra, amelyre szintén jó példa a fenti célcsoport választás, hiszen más közösségi média platformokat, esetleg nyomtatott újságokat kell választani, ha anyukáknak szeretnéd elmondani üzeneteidet és másokat, ha elfoglalt üzletembereknek, nem is említve az idősebb korosztályt a teljes szájrehabilitációval. Eltérő dizájnnal rendelkező weboldal, eltérő hangnem, stílus szükséges minden célcsoportnak. Ezért fordíts a legtöbb időt célcsoportod pontos meghatározására! Ez márkád sikerének kulcsa!
Weboldal
A weboldal a fogorvosi rendelő virtuális arca, nagyon fontos szerepet játszik a márkakép építésében. A weboldalnak szintén tükröznie kell a rendelő által meghatározott értékeket és hasznos információkat kell tartalmaznia a betegek számára. A weboldal tervezésekor fontos figyelembe venni a felhasználói élményt, azaz biztosítani kell, hogy az oldal könnyen navigálható legyen és a betegek könnyen megtalálják a számukra értékes információkat. Hogy biztos legyél abban, hogy a honlapodon lévő információk hasznosak pácienseidnek, kérdezd meg őket, beszélgess velük, tudd meg legnagyobb problémájukat! A célcsoportod alapos megismerése márkád sikerének második kulcsa!
Mérés és értékelés
Sokszor az utolsó lépés marad el, az eredmények mérése. Célodtól függően persze több mérőszámod is lehet. A fontos mutatószámok közé tartozik a weboldal látogatottsága, a konverziós arány, a megtérülési mutató, a visszatérő betegek aránya és az elégedettségi index.
A fogorvosi rendelőknek is fontos tehát márkát építeniük annak érdekében, hogy megnyerjék pácienseik bizalmát, kiemelkedjenek a versenytársaik közül, és hosszú távon sikeresek legyenek. Az online és offline marketing eszközök használata, a páciensközpontú hozzáállás és a minőségi szolgáltatások mind olyan tényezők, amelyek hozzájárulnak a sikeres márkaépítéshez.
Ha tanácsra, segítségre van szükséged márka vagy marketing stratégiád kidolgozásában, vedd fel velünk a kapcsolatot!