Mikor használd a Bejegyzés kiemelését?

kiemelés

A kiemeléssel indított hirdetések költségei magasabbak lehetnek, mivel a hirdetések célzott megjelenését nem tudjuk pontosan beállítani. Továbbá ez a hirdetési lehetőség nem biztosítja a pontos adatokat az eredményességről és az üzleti célok teljesítéséről, így utólag nehezen tudjuk megállapítani, hogy mennyire volt hatékony a hirdetés.

Ezzel szemben a hirdetéskezelő fiókból indított hirdetés előnye az, hogy sokkal pontosabban meghatározhatjuk, hogy kiknek és mikor jelenjenek meg a hirdetéseink. Az üzleti célkitűzések pontosabbak és részletesebbek lehetnek, mint a kiemeléssel, és az eredményeket nyomon követhetjük bármilyen általunk fontosnak tartott mutatószám alapján, így hatékonyabban és célzottabban érhetjük el vevőinket. A hirdetéskezelő fiókból indított hirdetések általában jobb eredményeket hoznak, mint a kiemelések.

Ugyanakkor a hirdetéskezelő fiókból indított hirdetések használata időigényesebb és bonyolultabb, mint a kiemeléseké. A hirdetéskezelőben több opció és beállítás áll rendelkezésünkre, így szükségünk lesz bizonyos szintű tudásra és tapasztalatra a hirdetések hatékony kezeléséhez. De az eredményesség miatt megéri jobban elmélyedni ebben a rendszerben.

Nézzünk néhány alapvető különbséget a két hirdetési módszer között, mely befolyásolja azok hatékonyságát!

Hirdetési cél

A kiemelés első lépéseként a kiemelés célját automatikusan állítja be a rendszer, amit sokan nem is változtatnak meg, pedig, ha rákattintunk, akkor többféle cél közül választhatunk, mint például a poszthoz fűződő aktivitások növelése, messenger üzenetre való buzdítás, telefonhívásokra való ösztönzés vagy akár több weboldal látogató. Ezek azért fontosak, mert hirdetésünk megjelenítését ennek megfelelően fogja az algoritmus beállítani. Ha a hirdetéskezelőből indítjuk el a hirdetést, akkor sokkal több lehetőségünk van a pontos cél meghatározására és a céloknak megfelelő hirdetési szövegek, kreatívok elkészítésére.

Célközönség

A reklámunk hatékonyságát leginkább a célközönség beállítása határozza meg, hiszen ettől függ, hogy kik találkoznak üzenetünkkel és mennyit költünk hirdetésünkre. A célcsoport beállítására nagyon szűk lehetőségeket biztosít a bejegyzés kiemelése. Természetesen meghatározhatjuk, hogy mely városokban, régiókban és milyen életkorú személyeknek jelenjen meg a hirdetésünk, de azt már nem tudjuk beállítani, ha valamely területet mégis szeretnénk kizárni. Érdeklődési kört is tudunk kiválasztani, de szűkítésre nem alkalmas a rendszer, vagyis nem tudunk megadni egyszerre több feltételt, mint például, hogy olyan emberek tartozzanak a célcsoportba, akik az egészséges életmód iránt érdeklődnek, vagy esetleg ezen felül még gyakran luxus terméket is vásárolnak.

A hirdetéskezelő minden típusú szűkítésre, a célcsoportok számtalan kombinációjára is alkalmas, sőt Meta pixel elhelyezésével a weboldalunkban olyan saját célközönséget is létre tudunk hozni, amelybe olyan látogatók tartoznak, akik weboldalunk egy bizonyos oldalát látogatták. Például olyan személyek, akiket csak az implantátum beültetés érdekel. De azokból az emberekből is képezhetünk célcsoportot, akik egy bizonyos vagy több, vagy akár az összes közzétett videónkat végignézték, vagyis valószínűleg nagyon érdeklődnek a téma iránt, amiről beszélünk.

Stratégia

Ezek a lehetőségek olyan stratégia felépítését teszik lehetővé, amelyben a potenciális vevőinknek a saját döntési fázisaiknak megfelelő üzenetet vagyunk képesek közvetíteni. Tehát, azoknak, akik már jártak a weboldalunkon, vagy látták a videóinkat, nyugodtan kommunikálhatunk egy vonzó ajánlatot, mert már ismernek minket, a bizalmi szintjük magasabb felénk, mint azoknak, akik még soha nem találkoztak velünk. Azokat pedig, akik most találkoznak hirdetésünkkel először, egy bizalom építő tartalommal célozzuk meg, mielőtt ajánlatunkkal kezdenénk el bombázni őket. Erre a hirdetéskezelő tökéletes megoldást nyújt számunkra, nem is beszélve azokról a célzási lehetőségekről, amikor például a követőinkhez vagy a weboldal látogatóinkhoz hasonló embereket is célba tudunk venni üzeneteinkkel.

Megfelelő formátum

A bejegyzés kiemelés másik hátránya, hogy ha bejegyzésünk nem minden formátumban jelenik meg megfelelően a különböző poszt, videós bejegyzés, story, stb képarányok miatt, akkor nem tudjuk a megjelenési formátumot módosítani, míg a hirdetéskezelőben ezt minden megjelenési felületre külön beállíthatjuk. Továbbá a hirdetések elhelyezésébe sem tudunk teljes mértékben beleszólni, míg a másik rendszerben egyesével kiválogathatjuk, hogy például posztban, story-ban, reels-ben, videós bejegyzésben, jobboldali oszlopban vagy a marketplace felületén jelenjen-e meg reklámunk, addig itt csak annyit tehetünk, hogy Facebook, Instagram vagy Messenger legyen a megjelenési platform, esetleg ezek mindegyike. Márpedig miért költenénk olyan felületre, amelyről tudjuk, hogy nem hatékony?

Összegezve elmondható, hogy a fenti beállítási korlátok miatt a kiemelés, mint hirdetési lehetőség a facebook platformjain a meglévő követő bázis elérésére, a velük való kapcsolattartásra és márkaépítésre alkalmazható inkább. Azonban, ha a cél új követők szerzése és tervünk célközönségünk bővítése, akkor hatékonyabb hirdetéseket indíthatunk a hirdetéskezelő segítségével. Ebben a rendszerben is hirdethetjük a már meglévő posztjainkat, ám egy sokkal precízebb célzással, megfelelő formátumok megadásával és egy jól felépített stratégia részeként tehetjük mindezt.