4 marketing teendő, amit semmiképp ne hanyagolj el

1. Kezeld megfelelően ügyfeleid véleményét!
Szolgáltatóként elengedhetetlen a bizalom építése, ezért ehhez több fórumon sok kommunikációra van szükség. Az emberek csak akkor veszik igénybe szolgáltatásodat, ha megbíznak benned, a cégedben. Remek eszköz a vásárlók véleményének gyűjtése, amelyhez használhatod a Google Cégem rendszert és a facebook felületét is. A negatív véleményektől pedig ne tarts, mert a kedvezőtlen értékelésnél sokkal fontosabb az, hogy hogyan kezeled a panaszokat. Ha az emberek azt látják, hogy megfelelően reagálsz a reklamációkra, akkor hamarabb jelentkeznek be hozzád vagy rendelik meg szolgáltatásodat. Mindig válaszolj a vevőid értékelésire, mert az azt mutatja, hogy törődsz velük. Az említett két eszköz mellett a honlapodon is jelentess meg vásárlói véleményeket, amelyek tovább növelik az új vevők bizalmát.
2. Törődj a honlapoddal!
Mindenképp szánj időt a honlapodra, hiszen ez a céged arca, ezért törődnöd kell vele. Sokan esnek abba a hibába, hogy a weboldal elkészülte után egy vagy akár több évig sem frissítik a tartalmat az oldalon. Ha nincs változás a szolgáltatáshoz kötődő információkban, akkor is érdemes új cikkeket, hasznos tudnivalókat feltölteni az oldalra. Persze ehhez létre is kell hozni a tartalmat, aminek pedig a tartalom stratégiához kell illeszkednie. Ezért érdemes előre egy havi tervet készíteni nagyvonalakban, hogy melyik hónapban miről szeretnél beszélni. Hogy miért is fontos ez? Ha a honlapodra havonta egyszer feltöltesz egy olyan új írást, amely az ügyfeleid problémájáról szól, akkor fenntarthatod a weboldalad látogatottságát, ezáltal jobb Google minősítést is kaphatsz és nem utolsó sorban ezt a tartalmat megoszthatod közösségi média felületeiden is. Ha a cikk hosszabb, akár több posztot is készíthetsz belőle, vagyis nem kell gondolkodnod azon, hogy mit posztoljak a jövő héten, mert a weboldalad értékes tartalmát felhasználhatod. Így nem csak a honlapoddal, de közösségi média felületeddel is foglalkozol egyben.
3. Szervezd ki az online hirdetéseidet!
Ha a weboldalad ügyfélszerzésre használod, akkor bizonyára online hirdetésekre is szükséged lesz. Ne ess pánikba, ha nem vagy jártas a keresési vagy a közösségi média hirdetések világában! Sok időt és pénzt megspórolhatsz azzal, hogy megbízol valakit, aki megfelelően menedzseli hirdetéseidet. Azt azonban tudnod kell, hogy van néhány alapvető kritérium, aminek meg kell feleljen a honlapod, mielőtt hirdetni kezded. Erről itt olvashatsz.
4. Válaszd ki a jól működő kommunikációs csatornákat!
A vásárlók soha nem egyből adják le megrendelésüket vagy foglalnak időpont. Előtte több lehetőséget megtekintenek, akár online offline vegyesen. Az online útvonalak jól kielemezhetőek például a Google Analytics rendszeréből. Ezért nagyon fontos, hogy több ponton találkozz potenciális ügyfeleiddel. Ha az elemzés valamelyik platformot erősnek mutatja, akkor arra finomhangolhatod üzenetedet, vagy ellenkezőleg, ha egy eszköz gyengén teljesít, akkor ki is veheted a kommunikációs tárházadból, és ezzel máris áthelyeztél egy kis időt azokra a dolgokra, amelyek viszont jól működnek.