Hol hirdessek online?

Kattintás alapú (PPC) hirdetések
Az online hirdetések tárháza nagyon széles. Tudni kell, hogy az online hirdetések nagy része kattintás alapú, ami azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetnünk, ha az olvasó rákattintott a hirdetésünkre és az általunk megadott oldalra navigált. Ez költséghatékonynak tűnik elsőre, hiszen akit nem érdekel a hirdetésünk, nem fog kattintani, ergo nem fizetünk hiába. Az éremnek azonban, mint mindig, van egy másik oldala is. Ha a célcsoportot nem megfelelően választjuk ki, akkor többen kattintanak rá, mint ahányan valóban igénybe szeretnék venni szolgáltatásunkat. Ebben az esetben már nem működik hatékonyan a reklám.
Hirdetés Google keresőben
A Google kereső hirdetési megoldásait akkor érdemes választani, ha a szolgáltatásunk iránt már aktívan kereső embereket akarunk elérni. Ez a hirdetési típus nem olcsó, de az aktív kereső fázisban lévő ügyfelek elérésére nagyon jó eszköz. Érdemes végig gondolni, hogy ügyfeleink milyen vásárlási fázisokon mennek keresztül és ezekben a fázisokban milyen eszközöket, oldalakat használnak információszerzésre. A hirdetéseket pedig ennek megfelelően kell elhelyezni és az üzeneteket is ehhez illően érdemes finom hangolni.
Érdemes leellenőrizni, hogy a választott kulcsszóra mekkora a jelenlegi keresési volumen, magyarul hányan keresnek erre a szóra egy adott időszakban. Ha egy kulcsszóra kevesen keresnek, nem érdemes a keresőben hirdetést vásárolni, ez esetben más eszközöket kell igénybe venni.
Ne feledjük azt sem, hogy Google hirdetést csak akkor kezdjünk, ha honlapunk erre felkészült technikailag és tartalmilag is. Erről a Honlapod a legjobb ügyfélszerző eszköz című cikkben írtunk már korábban. Ha ezeket a feltételeket nem teljesítettük, akkor a hirdetésre költött pénzt az ablakon is kidobhattuk volna, hiszen a Google keményen értékeli a weboldalakat és a hozzá tartozó hirdetési fiókot. Többet is árthatunk magunknak, mint ahogy gondoljuk.
Tehát, ha készen áll a weboldalunk és elég érdekes üzenetet fogalmazunk meg célcsoportunknak a hirdetésünkben, akkor a Google keresési hirdetések segítenek új ügyfeleket szerezni.
Display és videós hirdetések
Amennyiben új szolgáltatást szeretnénk bevezetni, akkor a Display vagy a videós hirdetések jobban teljesítenek. Üzenetünket ez esetben is célcsoportunknak fogalmazzuk meg, azzal a különbséggel, hogy ekkor még nem aktív kereső fázisban vannak, ezért először az igényt kell felkelteni bennük. Úgy kell tehát reklámunkat összeállítani, hogy e-mailezés, video megtekintés vagy olvasgatás közben célba érjen mondanivalónk.
Facebook hirdetések
A Facebook hirdetési rendszere széleskörűen használható céljainkhoz igazítva. Ha jól alkalmazzuk, akár alacsony költségvetéssel is érhetőek el jó eredmények. Itt is a legfontosabb a cél megfogalmazása, ami lehet:
• Követők számának növelése
• Szolgáltatásunk ismertetése, márkaépítés
• Vevő, páciens szerzés
A facebook rendszere kiválóan használható arra, hogy újra megjelenítsük szolgáltatásunkat azoknak, akik már jártak az oldalunkon, de nem kértek időpontot vagy ajánlatot szolgáltatásunkra. Használhatjuk arra is, hogy állandóan a célközönségünk szeme előtt legyünk, ami fontos szerepet tölt be akkor, amikor szembesül egy problémával, amit velünk meg tud oldani. Ilyenkor, ha eszébe jutunk, lehet, hogy nem a közösségi média hírfolyamon lévő reklámunkra kattint, de ha megkeres minket a keresőben vagy beírja a weboldalunk címét, máris lehetőségünk adódik ajánlatot tenni számára. Tartsuk észben azt is amikor hirdetési felületeinkről hozunk döntést, hogy a felhasználók több platformon mozognak. Ezért fontos a honlapunk látogatottsági statisztikáit figyelembe venni és rendszeresen elemezni azt. Ennek segítségével megismerhetjük közönségünket és jól kiválaszthatjuk, hogy mire is költsük a marketing büdzsét.
A fentieken túl természetesen más online hirdetési rendszerek is léteznek, melyek esetében is érvényes az alapelv, miszerint legyünk tisztában az elérni kívánt céllal, valamint ügyfeleink szokásaival és ennek megfelelően hozzuk létre kampányainkat. Láthatjuk tehát, hogy nem lehet egy mondatban válaszolni a „Hol hirdessek online” kérdésre, hiszen sok tényezőn múlik a helyes felelet. Minden felületet jól használható, ha tudjuk mire is akarjuk használni.