Egy magyar online parfümös kisvállalkozás sikere a karácsonyi médiazajban

egy magyar online parfümös kisvállalkozás sikere a karácsonyi médiazajban

Partnerünk egy magyar tulajdonú online parfüméria, amely célul tűzte ki, hogy prémium minőségű parfümöket és illatokat tegyen elérhetővé bárki számára, kedvező árakon. A webáruház különlegessége abban rejlik, hogy egyszerre kínálja a világ legismertebb designer illatait, mint például Chanel, Dior vagy Yves Saint Laurent, valamint a különleges niche parfümöket, amelyek a ritkaságok szerelmeseinek készültek.

Azonban a mai versenyfeltételek nem kedveznek egy ilyen jellegű magyar kisvállalkozásnak, ugyanis külföldről betörő óriási vállalatok és márkák, sokkal nagyobb forrásokat tudnak áldozni a reklámozásukra, szolgáltatásaikra és tevékenységeikre. Ezen felül sokkal szélesebb termékpalettával is rendelkeznek, sőt, széleskörű kozmetikum kínálatot is nyújtanak a webáruházukban. Ilyen versenytárs például a Notino, Douglas, Marionnaud vagy Vivantis. Ilyen körülmények között pedig a profittal lehetetlen versenyezni.

andacom esettanulmány parfüm

Partnerünk sikeresen ötvözi a luxusélményt és a megfizethetőséget, miközben kiemelkedő ügyfélélményre törekszik. Az online vásárlás kényelmét gyors szállítási idővel, folyamatos akciókkal és személyre szabott ajánlatokkal egészítik ki, amely különösen a karácsonyi időszakban bizonyul létfontosságúnak. A parfümvásárlás szezonalitása igen jelentős, a legtöbb ilyen jellegű vásárlás Black Friday-tól Karácsonyig bonyolódik le és ezt is tekintjük a továbbiakban karácsonyi időszaknak. Ráadásul a bizonytalan gazdasági helyzetben összességében a parfümtermékek iránti érdeklődés csökkeni látszik.

andacom esettanulmány akció

Sikertényezők a karácsonyi kampányban

A 2024-es karácsonyi időszakban partnerünknek tehát nem volt könnyű dolga, hogy kitűnjön a karácsonyi médiazajban, különösen, hogy ebben a periódusban ezer más termék és szolgáltatás digitális reklámja árasztja el az online csatornákat. A sikeres stratégiához végül a következő tényezőket azonosítottuk:

  • Célzott marketingstratégia: Tudatosan céloztuk meg a karácsonyi ajándékokat kereső vásárlókat, hangsúlyozva az időben történő szállítást, az ajándékcsomagokat és az egyedi kedvezményeket.
  • Erős vizuális kommunikáció: Az online felületeken igényes kreatívokkal és látványos kampányvideókkal hívtuk fel a figyelmet, amelyek kiemelték az ajándékozás örömét és az illatok különlegességét.
  • Érzelmekre ható üzenet: Az ajándékozás alapvető örömét igyekeztünk ötvözni azokkal az érzelmekkel, amilyen érzelmeket egy-egy adott illat képvisel. Mindezzel egyidőben sugallni azt a számtalan lehetőséget, amit egy parfüm ajándékozása jelenthet. A legjobb megvalósításnak a videós formátumot gondoltuk, így fél perc alatt át tudtuk adni a leglényegesebb üzeneteket:
    • Ajándékozz ünnepet/ emléket/ luxust/ ragyogást /örömet / lendületet/ nyugalmat/ törődést/ parfümöt Karácsonyra!
  • Tartalomalapú marketing: Az általunk írt blogcikkek igyekeztek hasznos információkat nyújtani, például tippeket a gazdaságos ajándékozáshoz parfümcsomagok és akciók formájában, illetve bemutattuk az év legnépszerűbb illatait is, hogy friss ötleteket adjunk a meglepetésekhez.

Maximális jelenlét, olcsón: Cross-network kampány

Ahhoz, hogy optimális és relatív olcsó eredményt tudjunk elérni, egyaránt használtuk a saját (owned) és fizetett (paid) csatornákat is.

Owned csatornák

Elsődlegesen a weboldalnak kellett felkészülnie a karácsonyi szezonra, amely a legfontosabb felület egy webshop számára. Mind a bannerek, menüpontok, de még a blogcikkek is az ünnepi szezonra voltak felépítve.

Fokozott jelenlét volt a közösségi média felületeken is (Facebook, Instagram, Pinterest) házi nyereményjátékkal, akciókkal és interakciókra buzdító tartalmakkal.

Rendszeres hírlevél is kiküldésre került, külön a feliratkozóknak szóló kuponkóddal, parfüm és blogcikkajánlóval, ami szintén kiemelkedő eredményt hozott éves szinten.

Paid csatornák

A karácsonyi időszakban emelt budget-vel futottak az Árukeresőn, Google Ads-ben és a Meta-ban fizetett hirdetések.

Meta hirdetés

Mind black friday, mind karácsony alkalmából sales kampányokat indítottunk a Meta hirdetési fiókban és a Meta elemzései szerint rendkívül jól működtek a költés/konverzió tekintetében. Ezeket az eredményeket nem feltétlenül láttuk igazoltnak az Analytics riportban így fenntartásokkal kezeljük, hogy milyen mértékben járult hozzá 1-1 konverzióhoz a Meta, de valószínűsíthetően a túlzásokkal is sikerült 1000 forint alatti konverziónkénti költséget elérni.

képernyőkép 2025 01 20 092917

Google hirdetés

Az év folyamán folyamatosan futottak performance max kampányok a legnagyobb termékcsoportokra külön az optimalizáltabb eredmény érdekében. Ezeknek a költését is megemeltük a karácsonyi időszakban, illetve itt is elindult 1-1 kifejezetten a Black Friday, illetve karácsonyi ajándékozási üzenetre építő performance max kampány. A novembertől december közepéig tartó időszakban sikerült 1200 Ft körüli konverziónkénti költséget elérnünk a kampányainkkal 22X-es ROAS mellett, ami a fentiek szerint említett nehezített versenykörnyezetben kiváló eredménynek számít.

andacom kisvállalkozás esettanulmány

Elégedettség növelése: Fókusz a vásárlói élményen

A parfümös vállalkozás karácsonyi kampányának egyik legnagyobb erőssége a vásárlók igényeire való kiemelt figyelem volt. Ugyanis a 2023-as karácsonyi kampány ott bukott meg, hogy a marketing hozott újabb és újabb vásárlókat, a háttérben nem tudták megfelelően kiszolgálni az ügyfeleket és ez nagymértékű elégedetlenséghez, ügyfelek elfordulásához és rossz publikus véleményekhez vezetett. Ennek orvoslására a következőket alkalmazták:

  • Kiemelkedő ügyfélszolgálat: Az ügyfelek könnyedén kaphattak tanácsot az illatválasztáshoz, ami segített a tökéletes ajándék kiválasztásában.
  • Exkluzív ajánlatok: Limitált ideig tartó akciók és kedvezményes csomagok ösztönözték a vásárlókat az azonnali döntésre.
  • Gyors és rugalmas szállítás: A cég biztosította, hogy a karácsonyi ajándékok időben megérkezzenek, ezzel megszilárdítva a vásárlók bizalmát.

Eredmények értékelése

Partnerünk parfümös karácsonyi kampánya során az online eladások kiugróan növekedtek. A fizetett hirdetések, az ügyfelek értékelései és a vállalkozás ügyfélközpontú hozzáállása jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a márka ne csak a meglévő vásárlóit tartsa meg, hanem új ügyfeleket is szerezzen ebben az erős versenykörnyezetben.

Partnerünk sikere a bizonyíték, hogy egy magyar webshopos kisvállalkozás is képes kitűnni a karácsonyi médiazajban, ha megfelelő stratégiát alkalmaz és kiemelkedő vásárlói élményt nyújt.